Arkiv:
Maijazzartikkel
2017

Pressemelding: Cloroform Mølsterpris Konsert flyttes til Mai:Jazz 2018

Cloroform Mølsterpris konsert blir del av Mai:Jazz sitt 30 år jubileum i 2018

Pressemelding -Stavanger 26. april 2017

I 2013 stiftet Stavanger Jazzforum/Maijazz musikkprisen Mølsterprisen etter musikeren, kulturarbeider, næringslivslederen og livskunstneren Morten Mølster som døde 50 år gammel i januar 2013. Høy instrumental kompetanse, innovative dimensjoner, improvisatoriske egenskaper samt være positiv bidragsyter til regionens musikkliv legges til grunn for utdelingen.

Mølsterprisen har hatt følgende vinnere:

2013 Stein Inge Brækhus

2014 Vidar K. Schanche

2015 Simen Kiil Halvorsen

2016 Cloroform

Med prisen følger det konsert påfølgende festival. Imidlertid vil konserten med Cloroform først skje i forbindelse med Mai:Jazz 2018. Dette gjøres for at bandet skal få tilstrekkelig med tid til å jobbe frem sitt nye prosjekt og for at konserten blir en del av Maijazz` 30-års jubileum. Vi imøteser hva Cloroform presenterer på sin prisvinnerkonsert i 2018, hvor også neste pris deles ut.

Maijazz/Stavanger Jazzforum

Cloroform er John Erik Kaada, Øyvind Storesund og Børge Fjordheim.

andre artikler

JAZZÅDU; VIL DU BLI JAZZISTENT?

For å skape gode kulturopplevelser er kulturlivet avhengig av frivillig hjelp til ulike oppgaver. Har du ønske om å bidra så er Maijazz en fantastisk mulighet til å oppleve kulturlivet fra innsiden. Her får du ta del i mange spennede oppgaver, skape nye vennskap og få mange gode musikalske opplevelser. Maijazz er en annekjent festival som gjestes av mange nasjonale og internationale artister. Vi har stadig behov for jazzistenter som ønsker å bidra til årest fineste jazzopplevelse. Som jazzistent kan du bidra på flere forskjellige områder som billettvakt, rigger, catering, transport, artistvert, konsertansvarlig, informasjonsmedarbeider, kontor/akkreditering, fotograf og crew.

Påmeldingskjema for Maijazz 2019 er ikke tilgjengelig enda.

Kontakt oss om du har noen spørsmål på e-post:
frivillig@maijazz.no.

To make great festival experiences we depend on volunteers for different tasks. If you want to join, Maijazz is a fantastic opportunity to experience the festival from the inside. Here you can take part in many exciting activities, create new friendships and get lots of great musical experiences. Maijazz is a well-known festival and host of many national and international artists. We have a constant need for volunteers who would like to make this to the greatest jazz experience of the year. As a volunteer you can choose from many different activities such as ticket/security, stage crew, catering, transportation, artisthost, concerthost, information, office/accreditation, photographer and crew.

Registration form for Maijazz 2019 is not available yet.

Please contact us if you have any questions at: volunteer@maijazz.no.